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Some patients may benefit from natural sunlight (atopic dermatitis, nummular eczema, dyshidrotic eczema, hyperkeratotic fissured eczema) whereas others may deteriorate (e.g. seborrhoeic eczema, acute contact dermatitis). Available phototherapy comprise UVB, UVA, combined UVA/UVB, long-wavelength UVA1, narrow-band UVB and photochemotherapy with psoralens (PUVA) applicable systemically, topically or as a bath.
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Die Leitungswasser-Iontophorese ist ein physikalisches Therapieverfahren zur Behandlung der dyshidrosiformen Ekzeme (rezidivierende Bläschenbildung) und der mit Hyperhidrose einhergehenden Ekzemformen von Händen und Füßen. Initial wird sie täglich für 10 bis 15 Minuten durchgeführt und kann dann bei Symptombesserung langsam auf zwei- bis dreimal pro Woche reduziert werden. Um den Therapieerfolg zu erhalten, sollte die Anwendung der Leitungswasser-Iontophorese einmal pro Woche auch bei Symptomfreiheit fortgesetzt werden. Mögliche Nebenwirkungen sind Prickeln, Stechen und Brennen während der Therapie. Nicht durchgeführt werden sollte sie bei offenen Wunden, Rhagaden oder Metallimplantaten an dem zu behandelnden Körperteil, vorbekannten Herzrhythmusstörungen, Patienten mit Herzschrittmacher und Schwangerschaft.
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Bazi hastalar dogal günes isigindan yararlanabilirken (atopik dermatit, numular egzama, hiperkeratotik çatlakli egzama) digerleri olumsuz etkilenebilmektedir (örnegin seboreik egzama, akut kontak dermatit). Kullanilabilir fototerapi içeren UVB, UVA, birlesik UVA/UVB, uzun-dalgaboylu UVA1, dar-bantli UVB ve psoralenli (PUVA) fotokemoterapi sistematik, topic veya banyo etme seklinde uygulanabilir. Uygun hastalarda topikal tedaviye ek olarak fototerapinin profesyonel gözetim altinda uygulanmasi kesinlikle yararlidir. Terapötik basari yeterli endikasyon için fototerapinin uygun seçiminin yapilmasina baglidir. Uygun bir fototerapi rejiminin seçilmesi hastanin kisisel yapisi ve gereksinimleri göz önünde bulundurularak dermatolog tarafindan yapilmaktadir. Bazi hastalar donanimin neden oldugu sicaga tolere edemezler. Yan etkiler UV isiginin tipine, hastanin UV duyarliligina (cilt tipi), tedavi süresine ve uygulamaya maruz kalma sayisina baglidir. Fototerapinin kisa süreli yan etkileri günes yanigi, eriteme, kserozis ve herpes simpleks enfeksiyonlarinin sikliginin artmasidir. Uzun süreli yan etkileri kütanöz malignitelerinin indüksiyonu gibi foto yaslanma ve karsinojenlerdir.
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