youth unemployment – -Translation – Keybot Dictionary

Spacer TTN Translation Network TTN TTN Login Deutsch Français Spacer Help
Source Languages Target Languages
Keybot 3 Results  artaround.com.ua
  RAISE 2018 - AMU  
Unemployment in Italy is around 12%, while youth unemployment is 35.1%. Among the young people looking for work there are also more than 15 thousand Unaccompanied Foreign Minors.
Fare sistema oltre l’accoglienza ha come scopo l’inserimento di giovani e adulti, minorenni e maggiorenni, stranieri ed italiani in contesti socio-lavorativi.
  Training courses to “el...  
In Portugal the unemployed population is approximately 12%; youth unemployment however hovers around 28%. To help reduce this problem, AMU Portugal launched in 2015 the RAISE project, in English it means “to lift”, but it is also an acronym for Alternative Response of Social Entrepreneurship and Integration.
In Portogallo circa il 12% della popolazione è senza lavoro; la disoccupazione giovanile si aggira invece attorno al 28%. Per contribuire a limitare questo problema, a partire dal 2015 l’AMU del Portogallo ha avviato il progetto RAISE, parola che in inglese significa “sollevare”, ma è anche l’acronimo di Risposta Alternativa di Integrazione Sociale e Imprenditorialità.
  RAISE PROJECT - AMU  
Following the economic crisis, about 12% of the Portuguese population is unemployed; youth unemployment however hovers around 28% and it also affects people with higher education: the most obvious consequence is the emigration of the most skilled and qualified young people, which compromises the future of the whole country.
L’obiettivo generale del progetto è quello di contribuire a limitare il problema della disoccupazione nel comune di Alenquer, 46 km a nord di Lisbona, dove si trova la sede di AMU Portogallo. A seguito della crisi economica, circa il 12% della popolazione portoghese è senza lavoro; la disoccupazione giovanile si aggira invece attorno al 28% e riguarda anche persone con studi superiori: la conseguenza più evidente è l’emigrazione dei giovani più preparati e competenti, che compromette il futuro di tutto il Paese.